دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
آیت الله عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به عدم احساس مسئولیت بشر نسبت به ظلم‌های استعمارگران غربی، گفت: به برکت انقلاب اسلامی بیداری جهانی حاصل شده، ولی باید این را تسریع کرد و با آگاهی بیشتر به مردم، راه را بر ستمگران بست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دومین دوره طرح روا در این استان اظهار کرد: اگر بنا باشد پیچ تاریخی را بگذرانید، نوجوانان و جوانان عزیز متصدی امور بعد از این پیچ تاریخی خواهند بود بنابراین وظیفه اولیه این است که با این نونهالان حداکثری همکاری شود تا به اهدافشان نزدیک شوند.

وی افزود: بنا نیست که بشر در ظلم غرق شود و حتی حال دست و پا زدن هم نداشته باشند بلکه باید عدل در جهان حاکم شود اما عدل وقتی حاکم می‌شود که مردم بخواهند و شرط آن، صرفا خواستن مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این همه ظلمی که در جهان ملاحظه می‌کنید اگر علل آن بررسی شود خیلی باید وحشت داشته باشیم و چند درصد آن هم به خاطر بی‌تفاوتی ماست؛ این همه ستم که در جهان می‌گذرد چرا اقدام بایسته در مقابلش صورت نمی‌گیرد.

آیت‌الله عبادی با تأکید بر اینکه آنچه موجب تجری ستمگران می‌شود که بر ظلم خود ادامه دهند، بی‌تفاوتی‌هاست، تصریح کرد: بحث درباره ۱۰ ماه جریان فعلی مردم غزه و فلسطین نیست بلکه ۷۶ سال است که این مردم مظلوم گرفتارند چون دیگران بی‌تفاوت هستند بنابراین هر کسی به هر اندازه‌ای که ظلم و ظالم را کمک کند در این ظلم شریک هستند و باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: ۵۰۰ سال است که اروپا در برنامه‌های استعماری جهانی میدان‌دار است و به هر جایی که ملتی ضعیفی باشد هجوم می‌آورند و آنها را نابود می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در ۲۰۰ سال اخیر هم کشورهای اسلامی مورد تاخت و تاز اروپاییان استعمارگر قرار گرفته است، افزود: این همه تعدی و تجاوزی که صورت می‌گیرد اما اکثریت نسبت به این ظالمان بی‌تفاوت هستند لذا اینها آزادانه به هر جا و به هر کیفیتی که بخواهند ملت‌ها را نابود می‌کنند.

آیت‌الله عبادی با اشاره به عدم احساس مسئولیت بشر نسبت به جنایات و ظلم‌های استعمارگران غربی، گفت: البته در این ۴۵ سال به برکت انقلاب اسلامی بیداری جهانی حاصل می‌شود ولی باید این را تسریع کرد و آگاهی بیشتر داد و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم و راه را بر ستمگران بست.

وی به جبهه استعماری که به معنی عام آن اروپا و افراد بی‌تفاوت هستند اشاره کرد و افزود: هیچ وحشی‌گری بیشتر از این نمی‌توان تصور کرد و شما ببینید که اینها چه جنایاتی انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: آنچه که امروز به عنوان ایالات متحده امریکا مطرح است که در واقع امریکایی نیستند بلکه اروپایی‌های هستند که وقتی راه پیدا کردند به این قاره، از حدود ۶۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون از این مردم سرخپوست بومی را قتل عام کردند و روی قبر آنها ایالات متحده را ساختند.

آیت‌الله عبادی به طومار جنایات استعمارگران در جنگ جهانی اول و دوم و مردم افریقا اشاره کرد و گفت: اگر انقلاب اسلامی راه را بر اینها نمی‌بست بعد از فروپاشی شوروی آنها بر همه جهان مسلط بودند و در واقع همه جهان حالت غزه را داشت چون به عنوان پایان تاریخ، استبداد اروپایی به هیچ جریان و فردی و مذهبی اجازه هیچ‌گونه حرکتی نمی‌داد.

وی ادامه داد: استعمارگران روزی که ایران ۲۰ میلیون جمعیت داشت و انگلیس‌ها سلطه داشتند قحطی مصنوعی ایجاد کردند که نصف مردم بر اثر گرسنگی و قحطی و بیماری جان دادند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به سیاست انگلیس خبیث مبنی بر اینکه «تفرقه بینداز و حکومت کن» یا سیاست شوم امریکا مبنی بر اینکه «بحران ایجاد کن و بعد ورود کن با مدیریت بحران مسلط شو»، تصریح کرد: این وحشی‌ها استعمارگر آرامش جهان را بهم زدند و نباید اینطور بماند.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه امروز بیداری جهانی حاصل شده است، گفت: شما شاهد وراثت تمدن انسانی و اسلامی هستید که سمبل آن در اربعین حسینی است، همان‌طور که امام حسین(ع) مظهر تمدن انسانی و الهی هستند و همه به ایشان ارادت دارند، همه در اربعین به کربلا می‌آیند چون آن را سمبل اجرای عدالت انتخاب می‌کنند، و از آنجا آدرس حضرت مهدی(عج) را می‌گیرند؛ این است که یک پیچ تاریخی دارد جهان را در شرایط جدیدی نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: شما به هر گوشه‌ سفر تمدنی جامعه بشری، کربلا و اربعین حسینی ملاحظه می‌کنید افتخارآمیز است؛ انسان‌هایی یک سال زحمت می‌کشند دسترنج خود را می‌گذارند و در ایام اربعین هدیه به زائران می‌کنند و با اخلاق و رفتار نیکو از آنان پذیرانی می‌کنند یا شخصیت‌هایی می‌بینید که از کشورهای مختلف می‌آیند و آنجا کفش زوار را واکس می‌زند یا لباس آنان را می‌شوید و گاهی اشک شوق می‌ریزد و درخواست می‌کند که از این غذا و شربتی که تهیه کرده زوار استفاده کنند و تمدن یعنی همین و جهان باید به این سمت حرکت کند و رمزش این است که بخواهید و از ظالمان فاصله بگیرند و به جبهه عدالت بپیوندند و در این راستا دنبال کار شخصی نباشند بلکه دنبال حل مشکل بشر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha